SONDAJE  DE  OPINIE

PRETURI

CONTACT

 

 

 

 

 

Link-uri utile:

 
 

Cum masuram fenomenele cercetate

Avand la baza cele 4 tipuri de scale (nominala, ordinala, interval si proportionala), utilizam si  urmatoarele metode de scalare:

- Diferentiala semantica: subiectilor intervievati li se solicita opinia despre un anumit produs sau serviciu supus investigatiei, caracterizat printr-o serie de atribute bipolare (foarte favorabila-…- foarte nefavorabila), intre care se insereaza o scala (5-7 nivele), pe baza careia se va stabili nivelul si intensitatea opiniei. Punctele medii obtinute pentru fiecare atribut, se pot uni, obtinandu-se si o imagine grafica;

- Scala lui Stapel: este formata din 5 nivele cu semnul „-” (minus) si 5 nivele cu semnul +” (plus), intre care se insereaza atributul care urmeaza sa fie evaluat;

- Scala lui Likert: se compune din 5 gradatii: acord total (2), acord (1), dezacord (0), dezacord total (-2), care trebuiesc alese ca raspuns la un set de afirmatii favorabile sau nefavorabile, la adresa produsului, serviciului sau fenomenului cercetat;

- Metoda comparatiilor perechi: pentru un numar n de produse, marci sau servicii, se formeaza un numar de perechi = n(n-1)/2. Perechile sunt prezentate subiectilor selectati dintr-un esantion, pentru a-si exprima preferintele pentru unul dintre cele doua elemente din pereche, in ceea ce priveste atributul care sta la baza comparatiei;

- Metoda ordonarii rangurilor: fiecare persoana intervievata ordoneaza  in functie de o anumita caracteristica (exp. preferinta), mai multe produse sau marci, supuse cercetarii. Poate fi aplicata cu usurinta si atunci cand numarul produselor/ marcilor considerate este mare, fiind economica si usor de administrat;

- Scala cu suma constanta: presupune ca persoanele intervievate sa imparta o suma constanta (exp. 10 sau 100), intre doi sau mai multi stimuli. Scorurile obtinute sunt exprimate pe scala interval.


   
Pagina principala     |     Sondaje de opinie     |     Preturi     |     Despre SinectiK     |     Contact
 

2008 © sondajedeopinie.sinectik.ro - Realizat de SinectiK Research & Consulting